باورهای تقویت کننده ی NLP  بعنوان پیش فرض های این علم محسوب می شوند . به عبارت دیگر اگر از پیش فرض کنید که این باورها واقعیت دارند، در خواهید یافت که برای تغییر کمکتان خواهند کرد

 

1- نقشه فقط نقشه است

هر یک از ما طرحی از واقعیت در ذهنمان داریم و همچنین دیدگاهی منحصر بفرد که مشخص می کند چگونه به دنیا می نگریم. این همان چیزی است که تجربه ی زندگی مان را شکل می دهد . این بخش فاش می سازد در دنیای درونمان چه می گذرد در واقع هر کس  دیدگاه یا " نقشه ذهنی" خودش را از دنیا دارد. این " نقشه " نقشه جغرافیایی، که حد و مرز دارد ، نیست . به عبارت دیگر حقیقتی عینی نیست . تنها برداشت شخصی شما از دنیاست . اگر باورتان این باشد که نقشه ذهنی تان واقعیتی عینی است ، در برابر تغییر بی انعطاف و مقاوم می شوید.

خبر خوب این است که برداشت های آدمی انعطاف پذیرند و دست خوش تغییر می شوند ، شما با تغییر نگرشتان  به دنیا ( یا همان نقشه  ذهنی تان ) می توانید خودتان را در جهت نتیجه مطلوب قرار دهید.

علم "NLP" ابزار لازم را برای تغییر این نقشه در اختیارتان قرار می دهد.

 

2-به الگوهای مختلف دنیا احترام بگذارید.

هرکس طرح یا نقشه منحصر به فردی دارد و دیگران آن را با توجه به دیدگاهشان متفاوت درک می کنند. به همین علت است که شیوه های فکری و باورهای دیگران از شما متفاوت است و چیزهای خاصی در زندگی برایشان با ارزش است .

کیفیت ارتباطات تان با دیگران بر این اساس استوار  می شود که چقدر این تفاوت ها برایتان ارزش دارد. احترام گذاشتن سبب می شود بین شیوه فکری خود و دیگران پلی بر قرار کنید تا ارتباطی موثر داشته باشید . موثر بودن در ارتباط باعث می شود در زندگی خود نیز تاثیر گذار باشید .  

 ادامه دارد