با بوجود آمدن  علم  "NLP" چهار قانون زیر به عنوان اصول دستیابی به موفقیت در هر زمینه از زندگی بنیان نهاده شده اند:

  •  بدانید چه می خواهید

  • در آن راستا اقدام کنید

  •  انعطاف پذیر باشید

  •  آگاه باشید

 

   1-  بدانید چه می خواهید

دانش "NLP"  بر نتیجه متمرکز است. همواره کار با داشتن هدف نهایی در ذهن آغاز می شود زیرا باور اصلی در "NLP" بر این امر استوار است که هرچه را در زندگی بر آن تمرکز داشته باشید ، به دست خواهید آورد. اگر ندانید که چه می خواهید ، در واقع همچون قایقرانی بدون سکان هستید که نمی تواند مقصد نهایی اش را انتخاب کند . بسیاری از آدم ها درباره اهدافشان شفاف نیستند. شاید به طور کلی بدانند چه می خواهند یا آنکه آگاه باشند که چه نمی خواهند اما فقط زمانی به نتایج دقیق و شفاف خود دست خواهید یافت که به طرز خاصی به آنچه می خواهید ، بیندیشید.

 2- برای دستیابی به هدف اقدام کنید  

کسانی به اهدافشان می رسند که با قدم برداشتن در آن راه که می خواهند ، به نتایج مطلوبشان دست یابند. ممکن است برنامه کاملی در ذهن خود نداشته باشند اما به هر حال سفر خود را آغاز  می کنند زیرا پایانی را در ذهن خود مد نظر دارند.

3-انعطاف پذیر باشید

اگر در مسیر اهدافتان قرار دارید ، به حرکت خود ادامه دهید . اگر به نظر می رسد به نتایج مد نظرتان دست نخواهید یافت سعی کنید کاری متفاوت انجام دهید.اگر آن هم میسر نبود ،کار دیگری را آغاز و امتحان کنید تا زمانی که نتیجه در ذهنتان ثابت است و در رفتارتان به طور نامحدود انعطاف پذیر هستید ، خواهید توانست روش های مناسب را برای  دستیابی به نتیجه مطلوب پیدا کنید ،مصمم و پیگیر باشید. این الگو به شما برای انعطاف پذیری کمک خواهد کرد .الگوی موفق در هر زمینه ای ، نمونه شفاف را برای ایجاد تغییر و دستیابی به نتایج مطلوب در اختیار تان قرار می دهد.

 4-آگاه باشید

برای انعطاف پذیر بودن باید گوش به زنگ باشید ،معنایش این است که در هر شرایطی باید آگاه و هوشیار باشید.

 این سوالات کمکتان می کند در مسیر درست برای دستیابی به نتیجه قرار گیرید .

·         از کاری که انجام می دهید ، چه نتایجی عایدتان می شود؟

·         آیا کاری که انجام می دهید  بر روی هدفی که دارید تاثیر گذار است ؟

·         آیا باید چیزی را تغییر  دهید ؟

ادامه دارد...

موفقیت